I. A jótállással kapcsolatos általános feltételek
1. A fogyasztói szerződés keretében vásárolt, tartós fogyasztási cikk termék(ek)re az alábbi időre és feltételekkel vállalunk jótállást (garanciát):
• Scheppach, Scheppach Special Edition, Riwall, Riwall PRO márkájú termék(ek): 2 év gyártói garancia, amely további 2 évvel meghosszabbítható, amennyiben a fogyasztó a terméket garanciális szerviz felülvizsgálatra beszolgáltatja a vásárlás / üzembe helyezés időpontjától számított 24. (huszonnegyedik) hónap folyamán. A garanciális szerviz felülvizsgálattal kapcsolatos költségek a fogyasztót terhelik. A meghosszabbított garancia időtartama alatt a szervizelésre nem vonatkozik a jogszabályban előírt 15 napos határidő.
• Palram márkájú üvegházak, kerti házak, kocsibeállók és kerti pavilonok: 10 év gyártói garancia
• Palram márkájú pergolák: 7 év gyártói garancia
2. Az elhasználódó, ill. kopó alkatrészekre és az ezen kopó alkatrész által okozott járulékos meghibásodásokra és a külső behatás által előidézett meghibásodásokra, ill. a napi használat során keletkező sérülésekre (pl. karcolások, horpadások stb.) a jótállás nem vonatkozik. Ugyancsak nem tartozik a jótállási javítási kötelezettségek körébe a termék üzembe helyezése, illetve a termék beállítása. A hosszú ideig és nem megfelelő körülmények között történő tárolás a fogyasztási cikk műszaki állapotának romlását idézheti elő.
3. A nem fogyasztói szerződés keretében vásárolt, illetve professzionális vagy kölcsönzői célú felhasználásra szánt tartós fogyasztási cikk termék(ek) esetén a vásárlás / üzembe helyezés napjától számított 6 hónap kijavítási garancia vonatkozik a gyártási eredetű hibák kijavítására.
II. A jótállási idő és a jótállás érvényességi területe
1. A jótállási határidő a vásárlás napján, a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásával, illetve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A jótállási határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Az években megállapított jótállási idő azon a napon jár le, amely elnevezésénél vagy számánál fogva megfelel a kezdő napnak; ha ilyen nap a lejárat hónapjában nincs, a határidő a hónap utolsó napján jár le. Ha a határidő utolsó napja munkaszüneti nap, a határidő a következő munkanapon jár le.
2. A termék kijavítása esetén a jótállási idő meghosszabbodik a hiba közlésének napjától kezdve azzal az időtartammal, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt nem tudja rendeltetésszerűen használni. A fogyasztási cikknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a jótállási igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.
3. A jelen jótállás a Magyar Köztársaság közigazgatási területén érvényes.
III. A jótállás érvényesítése
1. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa
érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. A jótállásból eredő
jogokat a fogyasztási cikk tulajdonjogának átruházása esetén az új
tulajdonos érvényesítheti. A jótállási igény jótállási jeggyel
érvényesíthető. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a
jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a
jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó
rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését
bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló
bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az
esetben a jótállási igény a számlával, ill. nyugtával érvényesíthető,
feltéve, hogy abból kitűnik a vásárlás időpontja és a termék típusa.
Ezen információk hiányában az érintet termék,
illetve a vonatkozó jótállás és annak feltételei nem állapítható meg,
így a jótállás teljesítése gyakorlati nehézségekbe ütközhet.
2. A fogyasztó a jótállási igényét a Forgalmazóval vagy a Kereskedővel
szemben érvényesítheti. Továbbá a fogyasztó a kijavítási igényét a
GARLAND distributor s.r.o. által kijelölt, a jótállási jegyen
feltüntetett szerviz szolgáltatóknál közvetlenül is érvényesítheti. A
kijelölt szerviz szolgáltatók neve és címe a www.garland.hu honlapon is
elérhető.
3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik. Ha a fogyasztási cikk meghibásodásában a fogyasztót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a jótállási kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a fogyasztó köteles viselni, ha a fogyasztási cikk karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Forglmazó (Kereskedő) e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
4. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi)
kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását
is kezdeményezheti.
IV. A jótállási igény bejelentése
1. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát
közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát
késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő
kárért a fogyasztó felelős. A jótállási igényt a fogyasztási cikk minden
olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a
megjelölt hibát előidézte.
2. A fogyasztó a jótálláson alapuló igénye érvényesítésével kapcsolatos nyilatkozatát a Forgalmazóhoz vagy Kereskedőhöz vagy szervizhez intézheti.
3. Ha a fogyasztó a jótállási igényét a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a jótállási igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
V. A fogyasztót a jótállás alapján megillető jogok
1. A fogyasztó a Ptk. 6:159. §- fog rögzített szabályok szerint
a) kijavítást VAGY kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott
jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek –
másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan
többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a fogyasztási cikk
hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a
jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; − VAGY
b) a vételár arányos leszállítását igényelheti, VAGY a hibát a
kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja,
VAGY a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a
kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül,
a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a
fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
2. A kijavítást vagy kicserélést – a fogyasztási cikk tulajdonságaira és
a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő
határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. A fogyasztó
a választott jótállási jogáról másikra térhet át, az áttéréssel okozott
költséget köteles azonban a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az
áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt
volt.
3. Kicserélés vagy elállás esetén a fogyasztó nem köteles a fogyasztási
cikknek azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű
használat következménye.
4. A fogyasztó a kellékhibás teljesítés okán felmerült kárait a Ptk. 6:174 § szerint érvényesítheti.
5. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható termék az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a jelen jótállási jegy III.2 pontjában hivatkozott Forgalmazó és/vagy Kereskedő és/vagy szerviz gondoskodik.
6. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól
számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Forgalmazó
és/vagy Kereskedő és/vagy szerviz köteles a fogyasztási cikket
kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot
akadályozza. Amennyiben a hibás fogyasztási cikk már nincs készleten,
úgy a teljes vételár visszatérítésre kerül. A Forgalmazó és/vagy
Kereskedő és/vagy szerviz a kijavítás során nem felel a fogyasztási
cikken a fogyasztó, ill. harmadik személy által esetlegesen tárolt
adatokért vagy beállításokért.
7. A Forgalmazó és/vagy Kereskedő és/vagy szerviz címén a jótállási idő
lejártát követően is lehetőséget biztosítunk a hibás fogyasztási
cikk kijavítására, az ezzel összefüggésben felmerült valamennyi költség
azonban a fogyasztót terheli.
VI. Mentesülés a jótállási kötelezettség alól
1. A teljesítés nem hibás, ha a fogyasztó a hibát a vásárlás időpontjában ismerte, vagy a hibát a vásárlás időpontjában ismernie kellett. A jótállási kötelezettség alóli mentesülést eredményez, ha bizonyításra kerül a Forgalmazó, a Kereskedő vagy szerviz által, hogy a hiba rendeltetésellenes használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár vagy egyéb, a vásárlás után keletkezett okból következett be. A rendeltetésellenes használat elkerülése céljából a termékhez magyar nyelvű vásárlói tájékoztatót mellékelünk és kérjük, hogy az abban foglaltakat saját érdekében tartsa be.
2. A jótállás megszűnését eredményezi a szakszerűtlen szerelés és üzembe helyezés, valamint a jótállási határidőn belüli illetéktelen beavatkozás. Illetéktelen beavatkozásnak minősül minden olyan szerelés, karbantartás és/vagy egyéb olyan beavatkozás, amelyet nem a Forgalmazó és/vagy Kereskedő és/vagy szerviz végez el.
A webáruházunkban forgalmazott termékek szakszerviz listája a http://garland.hu/markaszervizek/ oldalon érhető el.